Nordvestsjællands American Football Club
Nyheder

Så er 2023 sparket i gang. I dag mødtes spillere, forældre og bestyrelse, til en gang oprydning i udstyrsrummet.
Vi startede ud med morgenmad klokken 10:00, og gik så i gang med selve oprydningen.
ALT blev taget ud af udstyrsrummet, sorteret og gennemgået for fejl og mangler.
Klokken ca. 13:30 blev der grillet pølser og brød, alle blev mætte.
Vi sluttede dagen af klokken ca. 16:00
NAFC vil gerne sige 1000 tak til alle dem der deltog.
Alle billeder kan ses på dette link
Se arrangement
Sæt kryds i kalenderen den 15. oktober
🏈Update🏈
ADRESSE: Holbæk Sportsby, Sports Allé 1
MØDESTED: Sportsbyens indgang kl. 12.00
KLUBBENS PLADS: på atletikstadion
SLUTTIDSPUNKT: kl. 16, hvor vi sammen pakker banen samme.
MÅLTID: Der vil være gratis sandwich og vand til klubbens frivillige/spillere kl. 12.
Sæt kryds i kalenderen den 15. oktober ❌
Der vil være et sports arrangement i Holbæk Sportsby denne lørdag - hvor vi har mulighed for at vise vores klub frem og tiltrække flere spillere.
Så snart jeg hører mere, får I besked
🏈 Så er vi klar til opstart efter sommerferien - torsdag den 11. august. Træningstid er kl. 17-19 - mødetid kl. 16.45.
Vi håber også du er klar og hvis du har venner der også gerne vil spille, tager du dem bare med😀
På gensyn🏈
Indkaldelse til ordinær generalforsamling i NAFC Torsdag d. 3/3 – 2022 kl. 19.00 Arenavej 1, 43oo Holbæk (klubhuset)
1. Valg af referent.
2. Valg af dirigent.
3. Formandens beretning.
4. Forelæggelse af revideret og underskrevet regnskab 2021.
5. Fastsættelse af kontingenter.
6. Fremlæggelse af og godkendelse af budget 2022.
7. Indkomne forslag.
8. Valg af bestyrelse og suppleant. På valg: Pia, Vibeke, Lucas, Calle og Charlotte. Holze genopstiller.
9. Valg af revisor og suppleant.
10. Eventuelt.
Forslag der ønskes behandlet under punkt 7, skal være sendt til bestyrelsen senest 7 dage før generalforsamlingen, sendes til charlottehalby@gmail.com.
MVH.
Bestyrelsen.
🏈Kære spillere, forældre og andre medlemmer.
Det er med beklagelse fra bestyrelsen at komme med denne udmelding, men vi ser ingen anden udvej.
På grund af personlige årsager, vil der på generalforsamlingen torsdag den 3. marts kl. 19 i klubhuset, kun være ét bestyrelsesmedlem der ønsker genvalg.
Derfor er det vigtigt at du kommer til generalforsamlingen samt at have gennemtænkt om du vil opstille til bestyrelsen og arbejde for klubbens fremtid.
Hvis det ikke er muligt at samle en bestyrelse, er klubben nået der til, hvor den bliver nødt til at lukke - ingen bestyrelse ingen klub.
Det er med ondt i maven at udsende denne besked, men vi ser ingen anden mulighed, end at række ud til dig for klubbens overlevelse.
Ønsker du kontakt til bestyrelsen inden næste generalforsamling, kan du skrive til Charlotte på charlottehalby@gmail.com.
På vegne af bestyrelsen
Charlotte
Ekstraordinær generalforsamling den 28. oktober 2021
klokken 19:00
Dagsorden:
1. Valg af referent
2. Valg af dirigent
3. Valg af stemmetæller – der skal vælges 2
4. Valg af bestyrelse
5. Evt
Så har vi behov for jeres hjælp igen 😊
Man skal ringe til Inge Romsdal på telefon 4054 7229, for at melde sig til, eller sende hende en e-mail på formand@nafc.dk, som indeholder fulde navn og fødselsdato.
Der skal besvares senest 4. oktober 2021.
Vi holder kæmpe oktoberfest i Forum d. 15. & 16. oktober 2021 med masser af tyrolermusik, fadøl og glade mennesker
Vi har behov for hjælp til nedenstående opgaver
Fredag d. 15 og Lørdag d. 16 oktober 2021
Barvagter fra kl 17:00 – 01:00 – Salg og produktion af div drikkevarer ( øl, vin, drinks, shots og sodavand )
Bar 1 20 personer
Bar 2 20 personer
Bar 3 20 personer
Bar 1’ste sal 20 personer
Indgang fra kl 17:00 – 20:00 & 17:00 – 01:00 – Tjekke billetter
Indgang 8 personer til kl 20:00
Indgang 2 personer til kl 01:00
Garderobe fra kl 17:00 – 01:00 – Håndtering af overtøj, tasker osv.
Garderobe 16 personer
Værtinder fra kl 17:00 – 01:00 – Seate gæster, sælger drikkevarer og serverer ved bordene
Værtinder 10 personer
Runnere fra kl 17:00 – 01:00 – Hjælpe værtinderne med at serverer drikkevarer osv.
Runnere 10 personer
Toilet fra kl 17:00 – 01:00 – Tjekke toiletter, sørge for der er papir, sæbe, tømme skraldespande osv. samt at de er rene og pæne Toilet 6 personer
Tirsdag 5. okt. klokken 19:00 i Multihuset
1) Nyt fra formandens
2) Trænersituation
3) Valg til bestyrelse "Nye kandidater skal henvender sig til formanden senest 7 dage før generalforsamlingen"
4) evt.
Mvh
Bestyrelsen
Som det kan ses på vores kalender så har vi rykket alt tackle træning de næste 3 uger til onsdag.
Her kan de nye retnings linjer læses
Den d. 9. juni deltog Alexander Holzendorf & Alessandro Riccio på 3 timers onlinekursus omhandlende børn og unge med ADHD.
Hvorfor dette kursus:
Vi oplever at både amerikansk fodbold og cheerleding har nogle strukturer og en forudsigelighed, der er gode for børn og unge med ADHD. En afgørende faktor for børnenes oplevelse af succes er trænerens engagement og involvering i barnet. Her får i nogle helt konkrete og simple værktøjer til skabe nogle gode rammer for målgruppen.
Onlinekurset havde til formål at give trænere en grundlæggende viden om ADHD, og hvad der sker rent fysiologisk for børn og unge med ADHD.
Derudover gennemgik vi i en række pædagogiske værktøjer og "nemme strategier" som kan anvendes i træningen til at skabe gode rammer for målgruppen.
Så har vores Flag spillere fået vores officielle uniformer.
Go go Warriors.
Vi kan nu bekræfter at vi har en officiel Sponsor aftale.
Vi ser frem til et godt samarbejde.
Se vores klub gear på denne adresse: Warriors club gear
Da vores udstyr bliver slidt og vi skal opretholde DAFF’s standarder omkring sikkerhedskrav, bliver vi nødt til som klub, at tage et lejegebyr for lån af udstyr.
Alle nye spillere kan selvfølgelig, i prøveperioden, låne gratis udstyr, men efter endt prøveperiode bliver man nødt til enten at leje vores udstyr, eller købe sit eget udstyr.
På denne måde sikrer vi at klubben altid har udstyr, som lever op til kravene omkring sikkerhed.
Priser for leje af udstyr:
Hjelm kr. 25,00 pr. mdr.
Shoulder pads kr. 25,00 pr. mdr.
Denne opkrævning vil kommer en gang om måneden.
Dette vil træde i kraft fra 1. juli 2021
For at kunne deltage til mødet kræver det at alle har et gyldigt corona pas, eller en test som max er 72 timer gammel.
Corona pas eller test skal fremvises inden man går ind.
Hej. 2 gode nyheder.
Vi flytter på græs på Arenavej på tirsdag. Samtidig flytter vi træningstiden fra kl 1730 -1930.
Vi har i dag ansat en ny træner. Alex kommer til første træning på tirsdag, hvor I alle kan møde ham. Alex er gammel football spiller fra Towers og glæder sig til at møde jer og komme i gang med at træne sammen med jeres andre trænere. Vi er meget glad for at Alex har valgt at starte hos os. Vi håber I tager godt i mod ham.
DALæs de nye retningslinjer fra DAFFFF's
Regionale skærpede restriktioner for Odense, København og en lang række kommuner i Storkøbenhavn, for amerikansk fodbold, cheerleading og flag football
Opfølgning på situationen omkring skærpede restriktioner i nogle kommuner.
Vi har nu modtaget svar fra DIF på vores spørgsmål vedr. kampe i de kommuner, der er berørt af nedsat forsamlingsforbud til 50.
Hvis kampene kan afvikles indenfor forsamlingsforbuddet på 50 (alle personer inklusiv: begge holds spillere, trænere, medics, samt kampens dommere, bolddrenge, filmfolk, med mere), er det stadig muligt at afvikle kampe i de berørte kommuner.
Hvis det ikke muligt at afvikle kampen indenfor forsamlingsforbuddet på 50, anbefaler vi at kampen flyttes til udeholdets hjemmebane, hvis den ligger udenfor de berørte kommuner.
I tilfælde af hold hvor både hjemme- og udehold ligger i berørte kommuner, er vi blevet spurgt om man kan flytte kampen til en tredje kommune udenfor de berørte kommuner. DIFs holdning til dette er, at det er imod intentionen i retningslinjer, og ikke noget der anbefales. Kampen vil i så fald blive udsat eller aflyst.
Det samme gør sig gældende ift. hvis hjemmeholdet i en berørt kommune ønsker at flytte deres kamp til en nabokommune, som ikke ligger i et berørt område, i stedet for at flytte den til udeholdets bane. Det er også mod intentionen i retningslinjerne, og ikke noget der anbefales. Kampen vil i så fald blive udsat eller aflyst.
Da situationen falder under “force-majeure” ser vi bort fra ansøgningsfrister og kampflytningsgebyrer.
Hvis det er et event/stævne, hvor der deltager hold fra hele landet, så må det godt flyttes fra en berørt kommune til en kommune udenfor de berørte områder.
DAFF
De nye restriktioner og retningslinjer er en skærpelse på nogle områder af de allerede eksisterende retningslinjer, som stadig er gældende på alle andre områder.
Det er vigtigt, at myndighedernes til enhver tid gældende retningslinjer efterleves.
Derudover er I selvfølgelig meget velkomne til at kontakt DAFF, hvis I har spørgsmål.
Se DIFs opdaterede anbefalinger her: https://www.dif.dk/da/forening...
De kommuner der pt. er berørt er:
Albertslund Kommune
Ballerup Kommune
Brøndby Kommune
Dragør Kommune
Frederiksberg Kommune
Gentofte Kommune
Gladsaxe Kommune
Glostrup Kommune
Herlev Kommune
Hvidovre Kommune
Høje-Taastrup Kommune
Ishøj Kommune
Københavns Kommune
Lyngby-Tårbæk Kommune
Odense Kommune
Rødovre Kommune
Tårnby Kommune
Vallensbæk Kommune
I get a KICK out of sport...
Sådan bliver det på årets grundforløb 1 på EUC Nordvestsjælland. Skolen er nemlig med i projektet KICK, hvor Holbæk Kommune, DGI og lokale idrætsforeninger skruer op for idræt og bevægelse i løbet af skoledagen. Og i dag var første møde med en masse sportsgrene, bl.a. på Holbæk Fælled.
For det er både sundt og sjovt at bruge kroppen, og de 230 elever på grundforløbet på EUC Nordvestsjælland får chancen for at opleve netop det Erfaringerne med KICK på andre erhvervsskoler viser nemlig, at eleverne trives bedre, er mere læringsparate og har lavere fravær. Samtidig med at det styrker den enkelte og fællesskabet, så er projektet også et godt ”udstillingsvindue”, hvor eleverne præsenteres for mange af de lokale idtrætstilbud
Se flere billeder på https://www.nafc.dk/klub/18954...
Vi har tegnet træner kontrakt med Mads Sydendal, og ser frem til et godt samarbejde.
Mads Sydendal er nu træner i Nordvestsjællands American Football Club.
Velkommen til ham.
Vi har genforhandlet træner kontrakt med Alexander Holzendorff, og ser frem til et godt samarbejde. Alexander Holzendorff er nu træner i Nordvestsjællands American Football Club.
Velkommen til ham.
Warriors sammen med Wolfpack blev presset af Towers.
Selvom vi tabte kampen skal det lige sige at denne gang blev Thais Pedersen blev kåret som MVP, i denne kamp.
Stort tillykke.
Warriors sammen med Wolfpack blev presset af Oaks.
Selvom vi tabte kampen skal det lige sige at Alexander Otto blev kåret som MVP, i denne kamp.
Stort tillykke.
Søndag den 21/6-2020 blev en rigtig dejlig dag på Slagelses hjemmebane.
Stor tak til Slagelses træner Morten Romsdal og Warriors træner Jens Toft.
Billedet ligger under galleri..
Desmond Cooper var forbi Nordvestsjællands American Football Club, og træne.
DAFF er nu klar til, at alle klubber der har amerikansk fodbold og/eller flag football, samt cheerleading på programmet, kan tilbyde spillere og udøvere i alle aldre, at de kan begynde at træne igen – efter myndighedernes anbefalinger, i begrænset omfang og på en ansvarlig måde, så spredning af Coronavirus undgås.
DAFF følger DIFs og myndighedernes anbefalinger, og åbner kun op i det omfang det er muligt indenfor disse anbefalinger. Dette betyder, at træningen i første omgang er uden kontakt, og med andre begrænsninger. Vi åbner først mere op, når DIF og myndighederne giver grønt lys for det.
Vi vil gerne gøre opmærksom på, at vores anbefalinger og retningslinjer er udarbejdet ud fra et overordnet perspektiv, og da alle klubber er forskellige og har unikke lokale forhold der skal tages hensyn til, og som vi ikke kender, er det vigtigt at forstå, at hver klub selv skal afgøre om de er trygge ved at igangsætte aktiviteter nu.
Inden man som klub starter op, er det vigtigt kommunen har godkendt dette, hvis det er et kommunalt anlæg, der bruges til træning.
De overordnede principper vi har lagt vægt på i udarbejdelsen af disse retningslinjer og anbefalinger er:
Vi har udarbejdet nogle fælles retningslinjer/anbefalinger til bestyrelsen i alle klubber i DAFF. Derudover har vi udarbejdet et sæt retningslinjer/anbefalinger specifikt til træning for amerikansk fodbold/flag football, samt et sæt retningslinjer/anbefalinger til træning for cheerleading.
Det er den enkelte klubs bestyrelse, der har det endelige ansvar for, at myndighedernes retningslinjer efterleves, og at træning først igangsættes, når det kan ske indenfor rammerne på en måde, der sikrer at klubbens trænere, spillere og deres forældre kan føle sig trygge.
Vi opfordrer til sund fornuft, og til evt. at kontakte de lokale politimyndigheder for en konkret vurdering.
Retningslinjer/anbefalinger til bestyrelserne:
Copenhell 2020 er aflyst. Se mere info på www.copenhell.dk
Vi beklager
Her er hvad vi gør!
Turneringen starter tidligst 1. maj 2020 – vi følger de anvisninger myndighederne kommer med, og det kan betyde vi måske først starter senere.
Uagtet hvornår turneringen 2020 starter, så holder vi fast i den turneringsplan der er udarbejdet.
Når så vi ved med sikkerhed hvornår turneringen kan starte, så går vi ind i turneringsplanen på den dato hvor vi er, og kører derfra. Derefter ser vi på de kampe der skulle have været spillet, men som ikke er det, om det er muligt og det giver mening, at prøve at få dem ind i turneringsplanen for resten af sæsonen.
Vi gør det på denne måde, for at alle klubber og spillere ved hvilke kampe der skal spilles, så snart situationen er til at vi kan starte turneringen 2020.
Ovenstående gælder for alle rækker undtagen NL, hvor vi og NL-udvalget løbende ser på situationen og derfra foretager de nødvendige justeringer. NL følger selvfølgelig også myndighedernes anvisninger og starter tidligst 1. maj, eller senere.
Turneringen for 2020 bliver helt speciel, uden fortilfælde og uden guideline til hvordan det skal gøres. Vi skal alle indstille os på, at vi finder på løsninger der ikke er beskrevet nogle steder, og der vil sikkert være nogle situationer, hvor tingene umiddelbart ikke virker fair ud fra et sportsligt synspunkt, men hvis alle fleksible og indstillet på, at vi skal have spillet så meget amerikansk fodbold, som muligt i 2020, så finder vi løsninger, der gør vi får det bedste ud af den situation vi er i og kommer godt gennem 2020.
I forlængelse af at de tiltag statsministeren præsenterede i aftes, er det besluttet at udsætte turneringsstart af alle rækker i amerikansk fodbold og flag Football til opstart i maj.
Når vi udarbejder de tilrettede turneringsplaner, vil vi vurdere række for række, hvordan vi bedst, under de givne omstændigheder, sammensætter en meningsfuld turnering for 2020.
Vi vil prioritere at flytte kampe frem for at aflyse, men det kan ikke afvises at der bliver aflysninger. Vi ved allerede nu, at der bliver umuligt at efterleve alle de krav klubberne sendte ind ved oprindelig tilmelding, og vi vil være nødt til at prioriterer i disse krav for at kunne sammensætte en turnering i alle rækker.
Det er en meget beklagelig situation, men det er en nødvendig handling, for at vi kan tage de behørige ansvar for til spillere, trænere og klubber, samt samfundet i almindelighed.
Det er et stort arbejdspres i øjeblikket grundet den meget usædvanlige situation, men vi forventer at kunne melde de nye planer ud i løbet af næste uge.
Vi melder information ud, så snart vi ved mere i en konstant skiftende tid. Imellemtiden ønsker vi at I passer på hinanden, og følger myndighedernes råd.
I denne weekend har nogle spillere været i camp i Jylland og turen derover blev sponsoreret af ingen mindre end:
https://m.facebook.com/asbjornbiler/
Asbjørn biler lånte os den fedeste Renault Traffic og det var virkelig noget spillerne nød!
Rart at vide at tidligere spillere i regionen støtter de unge Warriors i at udvikle sig💪🏻🏈
Til generalforsamlingen d. 25. februar, blev det vedtaget at klubben skifter navn fra "Holbæk Red Devils" til "Nordvestsjællands American Football Club" med holdnavn Warriors.
Logo er ikke færdig, men der arbejdes på det.
Toms & DIF's guldpris vindes af Holbæk Red Devils
Rookieday var en stor succes, der var ca. 30 spillere som prøvede kræfter med vores sport.
En stor tak skal lyde til de 2 låne trænere fra Søllerød.
Du kan downloade vores HC's interview hvor han var live i radioen P4
Tak til alle de frivillige som hjalp til med at gøre dagen til noget specielt
Nordvestsjællands American Football Club
Arenavej 1, 4300 Holbæk