Nyheder

Sommer træning de næste 3 uger
15. juli 2021, 15.19

Som det kan ses på vores kalender så har vi rykket alt tackle træning de næste 3 uger til onsdag.

Corona retningslinjer pr. 14. juni 2021
16. juni 2021, 17.14


Her kan de nye retnings linjer læses


Retningslinjer

Sommerfest 2021
13. juni 2021, 13.35

ADHD kursus
13. juni 2021, 13.34


      


Den d. 9. juni deltog Alexander Holzendorf & Alessandro Riccio på 3 timers onlinekursus omhandlende børn og unge med ADHD. 


Hvorfor dette kursus:

Vi oplever at både amerikansk fodbold og cheerleding har nogle strukturer og en forudsigelighed, der er gode for børn og unge med ADHD.  En afgørende faktor for børnenes oplevelse af succes er trænerens engagement og involvering i barnet. Her får i nogle helt konkrete og simple værktøjer til skabe nogle gode rammer for målgruppen.   

Onlinekurset havde til formål at give trænere en grundlæggende viden om ADHD, og hvad der sker rent fysiologisk for børn og unge med ADHD. 

Derudover gennemgik vi i en række pædagogiske værktøjer og "nemme strategier" som kan anvendes i træningen til at skabe gode rammer for målgruppen.

Flag uniformer
9. juni 2021, 06.49

Så har vores Flag spillere fået vores officielle uniformer.

Go go Warriors.

Sponsor aftale
3. juni 2021, 19.32

Vi kan nu bekræfter at vi har en officiel Sponsor aftale.

Vi ser frem til et godt samarbejde.


Se vores klub gear på denne adresse: Warriors club gear

Leje af udstyr
3. juni 2021, 17.51


Da vores udstyr bliver slidt og vi skal opretholde DAFF’s standarder omkring sikkerhedskrav, bliver vi nødt til som klub, at tage et lejegebyr for lån af udstyr.

Alle nye spillere kan selvfølgelig, i prøveperioden, låne gratis udstyr, men efter endt prøveperiode bliver man nødt til enten at leje vores udstyr, eller købe sit eget udstyr.

På denne måde sikrer vi at klubben altid har udstyr, som lever op til kravene omkring sikkerhed.

Priser for leje af udstyr:
Hjelm               kr. 25,00 pr. mdr.

Shoulder pads kr. 25,00 pr. mdr.

Denne opkrævning vil kommer en gang om måneden.


Dette vil træde i kraft fra 1. juli 2021

Thunder Exchange Camp
21. maj 2021, 11.04

Indkaldelse til generalforsamling
21. maj 2021, 11.04

For at kunne deltage til mødet kræver det at alle har et gyldigt corona pas, eller en test som max er 72 timer gammel.

Corona pas eller test skal fremvises inden man går ind.


Vi starter op igen på tirsdag den 2. marts
21. maj 2021, 11.04


Træning starter på egen hjemmebane igen & ansættelse af ny træner
21. maj 2021, 11.04

Hej. 2 gode nyheder.


Vi flytter på græs på Arenavej på tirsdag. Samtidig flytter vi træningstiden fra kl 1730 -1930. Vi har i dag ansat en ny træner. Alex kommer til første træning på tirsdag, hvor I alle kan møde ham. Alex er gammel football spiller fra Towers og glæder sig til at møde jer og komme i gang med at træne sammen med jeres andre trænere. Vi er meget glad for at Alex har valgt at starte hos os. Vi håber I tager godt i mod ham.


Corona skærpede retningslinjer pr. 27. oktober 2020
21. maj 2021, 11.04

Læs de nye retningslinjer fra DAFF

Corona skærpede retningslinjer pr. 9. november 2020
21. maj 2021, 11.04




DALæs de nye retningslinjer fra DAFFFF's


EUC KICK projekt
21. maj 2021, 11.04

I get a KICK out of sport... 🏈

Sådan bliver det på årets grundforløb 1 på EUC Nordvestsjælland. Skolen er nemlig med i projektet KICK, hvor Holbæk Kommune, DGI og lokale idrætsforeninger skruer op for idræt og bevægelse i løbet af skoledagen. Og i dag var første møde med en masse sportsgrene, bl.a. på Holbæk Fælled
.

For det er både sundt og sjovt at bruge kroppen, og de 230 elever på grundforløbet på EUC Nordvestsjælland får chancen for at opleve netop det 👍Erfaringerne med KICK på andre erhvervsskoler viser nemlig, at eleverne trives bedre, er mere læringsparate og har lavere fravær. Samtidig med at det styrker den enkelte og fællesskabet, så er projektet også et godt ”udstillingsvindue”, hvor eleverne præsenteres for mange af de lokale idtrætstilbud 💪


Se flere billeder på https://www.nafc.dk/klub/18954...

Regionale skærpede restriktioner: kampe pr. 11.09
21. maj 2021, 11.04



Regionale skærpede restriktioner for Odense, København og en lang række kommuner i Storkøbenhavn, for amerikansk fodbold, cheerleading og flag football 


Opfølgning på situationen omkring skærpede restriktioner i nogle kommuner. 


Vi har nu modtaget svar fra DIF på vores spørgsmål vedr. kampe i de kommuner, der er berørt af nedsat forsamlingsforbud til 50.  


Hvis kampene kan afvikles indenfor forsamlingsforbuddet på 50 (alle personer inklusiv: begge holds spillere, trænere, medics, samt kampens dommere, bolddrenge, filmfolk, med mere), er det stadig muligt at afvikle kampe i de berørte kommuner. 


Hvis det ikke muligt at afvikle kampen indenfor forsamlingsforbuddet på 50, anbefaler vi at kampen flyttes til udeholdets hjemmebane, hvis den ligger udenfor de berørte kommuner.  


I tilfælde af hold hvor både hjemme- og udehold ligger i berørte kommuner, er vi blevet spurgt om man kan flytte kampen til en tredje kommune udenfor de berørte kommuner. DIFs holdning til dette er, at det er imod intentionen i retningslinjer, og ikke noget der anbefales. Kampen vil i så fald blive udsat eller aflyst. 


Det samme gør sig gældende ift. hvis hjemmeholdet i en berørt kommune ønsker at flytte deres kamp til en nabokommune, som ikke ligger i et berørt område, i stedet for at flytte den til udeholdets bane. Det er også mod intentionen i retningslinjerne, og ikke noget der anbefales. Kampen vil i så fald blive udsat eller aflyst. 


Da situationen falder under “force-majeure” ser vi bort fra ansøgningsfrister og kampflytningsgebyrer.   


Hvis det er et event/stævne, hvor der deltager hold fra hele landet, så må det godt flyttes fra en berørt kommune til en kommune udenfor de berørte områder. 


DAFF 

De nye restriktioner og retningslinjer er en skærpelse på nogle områder af de allerede eksisterende retningslinjer, som stadig er gældende på alle andre områder. 


Det er vigtigt, at myndighedernes til enhver tid gældende retningslinjer efterleves. 


Derudover er I selvfølgelig meget velkomne til at kontakt DAFF, hvis I har spørgsmål. 


Se DIFs opdaterede anbefalinger her: https://www.dif.dk/da/forening... 


De kommuner der pt. er berørt er: 

Albertslund Kommune 

Ballerup Kommune 

Brøndby Kommune 

Dragør Kommune 

Frederiksberg Kommune 

Gentofte Kommune 

Gladsaxe Kommune 

Glostrup Kommune 

Herlev Kommune 

Hvidovre Kommune 

Høje-Taastrup Kommune 

Ishøj Kommune 

Københavns Kommune 

Lyngby-Tårbæk Kommune 

Odense Kommune 

Rødovre Kommune 

Tårnby Kommune 

Vallensbæk Kommune 

Kamp spillet 16/08-2020 imod Oaks,
21. maj 2021, 11.04

Warriors sammen med Wolfpack blev presset af Oaks.

Selvom vi tabte kampen skal det lige sige at Alexander Otto blev kåret som MVP, i denne kamp.

Stort tillykke.

Kamp spillet 23/08-2020 imod Towers
21. maj 2021, 11.04

Warriors sammen med Wolfpack blev presset af Towers.

Selvom vi tabte kampen skal det lige sige at denne gang blev Thais Pedersen blev kåret som MVP, i denne kamp.

Stort tillykke.

Alexander Holzendorff
21. maj 2021, 11.04

Vi har genforhandlet træner kontrakt med Alexander Holzendorff, og ser frem til et godt samarbejde. Alexander Holzendorff er nu træner i Nordvestsjællands American Football Club.

Velkommen til ham.

File

Mads Sydendal
21. maj 2021, 11.04

Vi har tegnet træner kontrakt med Mads Sydendal, og ser frem til et godt samarbejde. 

Mads Sydendal er nu træner i Nordvestsjællands American Football Club.

Velkommen til ham.




Trænings kamp Warriors/Wolfpack vs. Admirals
21. maj 2021, 11.04

Søndag den 21/6-2020 blev en rigtig dejlig dag på Slagelses hjemmebane.
Stor tak til Slagelses træner Morten Romsdal og Warriors træner Jens Toft.

Billedet ligger under galleri..

NFL spilleren Desmond Cooper
21. maj 2021, 11.04

Desmond Cooper var forbi Nordvestsjællands American Football Club, og træne.

AFLYST Copenhell 2020
21. maj 2021, 11.04



Copenhell 2020 er aflyst. Se mere info på www.copenhell.dk

Vi beklager

Copenhell 2020
21. maj 2021, 11.04



Amerikansk fodbold, flag football og cheerleading – første forsigtige åbning efter Corona-lockdown
21. maj 2021, 11.04

https://www.daff.dk/amerikansk-fodbold-flag-football-og-cheerleading-foerste-forsigtige-aabning-efter-corona-lockdown/


DAFF er nu klar til, at alle klubber der har amerikansk fodbold og/eller flag football, samt cheerleading på programmet, kan tilbyde spillere og udøvere i alle aldre, at de kan begynde at træne igen – efter myndighedernes anbefalinger, i begrænset omfang og på en ansvarlig måde, så spredning af Coronavirus undgås.

Hvad betyder det?

DAFF følger DIFs og myndighedernes anbefalinger, og åbner kun op i det omfang det er muligt indenfor disse anbefalinger. Dette betyder, at træningen i første omgang er uden kontakt, og med andre begrænsninger. Vi åbner først mere op, når DIF og myndighederne giver grønt lys for det.

Vi vil gerne gøre opmærksom på, at vores anbefalinger og retningslinjer er udarbejdet ud fra et overordnet perspektiv, og da alle klubber er forskellige og har unikke lokale forhold der skal tages hensyn til, og som vi ikke kender, er det vigtigt at forstå, at hver klub selv skal afgøre om de er trygge ved at igangsætte aktiviteter nu.

Inden man som klub starter op, er det vigtigt kommunen har godkendt dette, hvis det er et kommunalt anlæg, der bruges til træning.

De overordnede principper vi har lagt vægt på i udarbejdelsen af disse retningslinjer og anbefalinger er:

  1. Afstandsprincippet – der skal hele tiden være 2 m afstand til nærmeste.
  2. Forsamlingsprincippet – vi må maksimalt være 10 personer samlet.
  3. Hygiejneprincippet – vi skal sikre, at hygiejnen er i top.

Vi har udarbejdet nogle fælles retningslinjer/anbefalinger til bestyrelsen i alle klubber i DAFF. Derudover har vi udarbejdet et sæt retningslinjer/anbefalinger specifikt til træning for amerikansk fodbold/flag football, samt et sæt retningslinjer/anbefalinger til træning for cheerleading.

DAFFs Retningslinjer/anbefalinger til klubbens bestyrelse

Det er den enkelte klubs bestyrelse, der har det endelige ansvar for, at myndighedernes retningslinjer efterleves, og at træning først igangsættes, når det kan ske indenfor rammerne på en måde, der sikrer at klubbens trænere, spillere og deres forældre kan føle sig trygge.

Vi opfordrer til sund fornuft, og til evt. at kontakte de lokale politimyndigheder for en konkret vurdering.

Retningslinjer/anbefalinger til bestyrelserne:

  • Bestyrelsen skal sikre sig, at den eller de baner der bruges til træning er åbnet, og at kommunen har givet tilladelse til at starte træning.
  • Bestyrelsen har ansvar for at holde sig løbende orienteret om myndighedernes, DIFs og DAFFs anbefalinger og tilsikre, at klubben lever op til disse.
  • Bestyrelsen skal udarbejde egne retningslinjer ud fra de lokale forhold, herunder eventuelle andre klubber på det anlæg, hvor der trænes.
  • Bestyrelsen skal udarbejde en plan for hvordan klubbens forskellige hold skal træne -igen i samarbejde med eventuelle andre klubber på samme anlæg.
  • Bestyrelsen beslutter hvornår opstart af træning kan finde sted, og det skal først ske når det kan gøres inden for myndighedernes, DIFs og DAFFs retningslinjer og anbefalinger.
  • Bestyrelsen skal stoppe træningen, hvis den ikke kan gennemføres inden for myndighedernes, DIFs og DAFFs retningslinjer og anbefalinger.
  • Bestyrelse skal sørge for nødvendig kommunikation til ledere, trænere, spillere og forældre, således alle er bekendt med retningslinjerne.
  • Bestyrelsen skal sørge for, at der er en Corona-ansvarlig på træningsanlægget under alle træninger.

Retningslinjer/anbefalinger til specifikke sportsgrene

Se retningslinjer for amerikansk fodbold og flag football.

Se retningslinjer for cheerleading.

Corona nyt fra DAFF
21. maj 2021, 11.04


I forlængelse af at de tiltag statsministeren præsenterede i aftes, er det besluttet at udsætte turneringsstart af alle rækker i amerikansk fodbold og flag Football til opstart i maj.

Når vi udarbejder de tilrettede turneringsplaner, vil vi vurdere række for række, hvordan vi bedst, under de givne omstændigheder, sammensætter en meningsfuld turnering for 2020.

Vi vil prioritere at flytte kampe frem for at aflyse, men det kan ikke afvises at der bliver aflysninger. Vi ved allerede nu, at der bliver umuligt at efterleve alle de krav klubberne sendte ind ved oprindelig tilmelding, og vi vil være nødt til at prioriterer i disse krav for at kunne sammensætte en turnering i alle rækker.

Det er en meget beklagelig situation, men det er en nødvendig handling, for at vi kan tage de behørige ansvar for til spillere, trænere og klubber, samt samfundet i almindelighed.

Det er et stort arbejdspres i øjeblikket grundet den meget usædvanlige situation, men vi forventer at kunne melde de nye planer ud i løbet af næste uge.

Vi melder information ud, så snart vi ved mere i en konstant skiftende tid. Imellemtiden ønsker vi at I passer på hinanden, og følger myndighedernes råd.

Amerikansk fodbold turnering 2020
21. maj 2021, 11.04

Her er hvad vi gør!

Turneringen starter tidligst 1. maj 2020 – vi følger de anvisninger myndighederne kommer med, og det kan betyde vi måske først starter senere.

Uagtet hvornår turneringen 2020 starter, så holder vi fast i den turneringsplan der er udarbejdet.

Når så vi ved med sikkerhed hvornår turneringen kan starte, så går vi ind i turneringsplanen på den dato hvor vi er, og kører derfra. Derefter ser vi på de kampe der skulle have været spillet, men som ikke er det, om det er muligt og det giver mening, at prøve at få dem ind i turneringsplanen for resten af sæsonen.

Vi gør det på denne måde, for at alle klubber og spillere ved hvilke kampe der skal spilles, så snart situationen er til at vi kan starte turneringen 2020.

Ovenstående gælder for alle rækker undtagen NL, hvor vi og NL-udvalget løbende ser på situationen og derfra foretager de nødvendige justeringer. NL følger selvfølgelig også myndighedernes anvisninger og starter tidligst 1. maj, eller senere.

Turneringen for 2020 bliver helt speciel, uden fortilfælde og uden guideline til hvordan det skal gøres. Vi skal alle indstille os på, at vi finder på løsninger der ikke er beskrevet nogle steder, og der vil sikkert være nogle situationer, hvor tingene umiddelbart ikke virker fair ud fra et sportsligt synspunkt, men hvis alle fleksible og indstillet på, at vi skal have spillet så meget amerikansk fodbold, som muligt i 2020, så finder vi løsninger, der gør vi får det bedste ud af den situation vi er i og kommer godt gennem 2020.

Klubben skifter navn
21. maj 2021, 11.04


Til generalforsamlingen d. 25. februar, blev det vedtaget at klubben skifter navn fra "Holbæk Red Devils" til "Nordvestsjællands American Football Club" med holdnavn Warriors.
Logo er ikke færdig, men der arbejdes på det.

Camp i Holstebro
21. maj 2021, 11.04

I denne weekend har nogle spillere været i camp i Jylland og turen derover blev sponsoreret af ingen mindre end:

https://m.facebook.com/asbjornbiler/

Asbjørn biler lånte os den fedeste Renault Traffic og det var virkelig noget spillerne nød!

Rart at vide at tidligere spillere i regionen støtter de unge Warriors i at udvikle sig💪🏻🏈

Red Devils score GULD
21. maj 2021, 11.04

Toms & DIF's guldpris vindes af Holbæk Red Devils

Rookieday 11. maj 2019
21. maj 2021, 11.03

Rookieday var en stor succes, der var ca. 30 spillere som prøvede kræfter med vores sport.

En stor tak skal lyde til de 2 låne trænere fra Søllerød.

Du kan downloade vores HC's interview hvor han var live i radioen P4

Tak til alle de frivillige som hjalp til med at gøre dagen til noget specielt