Nyheder

Trænings kamp Warriors/Wolfpack vs. Admirals
22. juni 2020, 16.00

Søndag den 21/6-2020 blev en rigtig dejlig dag på Slagelses hjemmebane.
Stor tak til Slagelses træner Morten Romsdal og Warriors træner Jens Toft.

Billedet ligger under galleri..

NFL spilleren Desmond Cooper
13. juni 2020, 18.18

Desmond Cooper var forbi Nordvestsjællands American Football Club, og træne.

Amerikansk fodbold, flag football og cheerleading – første forsigtige åbning efter Corona-lockdown
20. maj 2020, 14.23

https://www.daff.dk/amerikansk-fodbold-flag-football-og-cheerleading-foerste-forsigtige-aabning-efter-corona-lockdown/


DAFF er nu klar til, at alle klubber der har amerikansk fodbold og/eller flag football, samt cheerleading på programmet, kan tilbyde spillere og udøvere i alle aldre, at de kan begynde at træne igen – efter myndighedernes anbefalinger, i begrænset omfang og på en ansvarlig måde, så spredning af Coronavirus undgås.

Hvad betyder det?

DAFF følger DIFs og myndighedernes anbefalinger, og åbner kun op i det omfang det er muligt indenfor disse anbefalinger. Dette betyder, at træningen i første omgang er uden kontakt, og med andre begrænsninger. Vi åbner først mere op, når DIF og myndighederne giver grønt lys for det.

Vi vil gerne gøre opmærksom på, at vores anbefalinger og retningslinjer er udarbejdet ud fra et overordnet perspektiv, og da alle klubber er forskellige og har unikke lokale forhold der skal tages hensyn til, og som vi ikke kender, er det vigtigt at forstå, at hver klub selv skal afgøre om de er trygge ved at igangsætte aktiviteter nu.

Inden man som klub starter op, er det vigtigt kommunen har godkendt dette, hvis det er et kommunalt anlæg, der bruges til træning.

De overordnede principper vi har lagt vægt på i udarbejdelsen af disse retningslinjer og anbefalinger er:

  1. Afstandsprincippet – der skal hele tiden være 2 m afstand til nærmeste.
  2. Forsamlingsprincippet – vi må maksimalt være 10 personer samlet.
  3. Hygiejneprincippet – vi skal sikre, at hygiejnen er i top.

Vi har udarbejdet nogle fælles retningslinjer/anbefalinger til bestyrelsen i alle klubber i DAFF. Derudover har vi udarbejdet et sæt retningslinjer/anbefalinger specifikt til træning for amerikansk fodbold/flag football, samt et sæt retningslinjer/anbefalinger til træning for cheerleading.

DAFFs Retningslinjer/anbefalinger til klubbens bestyrelse

Det er den enkelte klubs bestyrelse, der har det endelige ansvar for, at myndighedernes retningslinjer efterleves, og at træning først igangsættes, når det kan ske indenfor rammerne på en måde, der sikrer at klubbens trænere, spillere og deres forældre kan føle sig trygge.

Vi opfordrer til sund fornuft, og til evt. at kontakte de lokale politimyndigheder for en konkret vurdering.

Retningslinjer/anbefalinger til bestyrelserne:

  • Bestyrelsen skal sikre sig, at den eller de baner der bruges til træning er åbnet, og at kommunen har givet tilladelse til at starte træning.
  • Bestyrelsen har ansvar for at holde sig løbende orienteret om myndighedernes, DIFs og DAFFs anbefalinger og tilsikre, at klubben lever op til disse.
  • Bestyrelsen skal udarbejde egne retningslinjer ud fra de lokale forhold, herunder eventuelle andre klubber på det anlæg, hvor der trænes.
  • Bestyrelsen skal udarbejde en plan for hvordan klubbens forskellige hold skal træne -igen i samarbejde med eventuelle andre klubber på samme anlæg.
  • Bestyrelsen beslutter hvornår opstart af træning kan finde sted, og det skal først ske når det kan gøres inden for myndighedernes, DIFs og DAFFs retningslinjer og anbefalinger.
  • Bestyrelsen skal stoppe træningen, hvis den ikke kan gennemføres inden for myndighedernes, DIFs og DAFFs retningslinjer og anbefalinger.
  • Bestyrelse skal sørge for nødvendig kommunikation til ledere, trænere, spillere og forældre, således alle er bekendt med retningslinjerne.
  • Bestyrelsen skal sørge for, at der er en Corona-ansvarlig på træningsanlægget under alle træninger.

Retningslinjer/anbefalinger til specifikke sportsgrene

Se retningslinjer for amerikansk fodbold og flag football.

Se retningslinjer for cheerleading.

AFLYST Copenhell 2020
20. maj 2020, 14.26



Copenhell 2020 er aflyst. Se mere info på www.copenhell.dk

Vi beklager

Copenhell 2020
8. april 2020, 12.18



Amerikansk fodbold turnering 2020
17. marts 2020, 11.38

Her er hvad vi gør!

Turneringen starter tidligst 1. maj 2020 – vi følger de anvisninger myndighederne kommer med, og det kan betyde vi måske først starter senere.

Uagtet hvornår turneringen 2020 starter, så holder vi fast i den turneringsplan der er udarbejdet.

Når så vi ved med sikkerhed hvornår turneringen kan starte, så går vi ind i turneringsplanen på den dato hvor vi er, og kører derfra. Derefter ser vi på de kampe der skulle have været spillet, men som ikke er det, om det er muligt og det giver mening, at prøve at få dem ind i turneringsplanen for resten af sæsonen.

Vi gør det på denne måde, for at alle klubber og spillere ved hvilke kampe der skal spilles, så snart situationen er til at vi kan starte turneringen 2020.

Ovenstående gælder for alle rækker undtagen NL, hvor vi og NL-udvalget løbende ser på situationen og derfra foretager de nødvendige justeringer. NL følger selvfølgelig også myndighedernes anvisninger og starter tidligst 1. maj, eller senere.

Turneringen for 2020 bliver helt speciel, uden fortilfælde og uden guideline til hvordan det skal gøres. Vi skal alle indstille os på, at vi finder på løsninger der ikke er beskrevet nogle steder, og der vil sikkert være nogle situationer, hvor tingene umiddelbart ikke virker fair ud fra et sportsligt synspunkt, men hvis alle fleksible og indstillet på, at vi skal have spillet så meget amerikansk fodbold, som muligt i 2020, så finder vi løsninger, der gør vi får det bedste ud af den situation vi er i og kommer godt gennem 2020.

Corona nyt fra DAFF
17. marts 2020, 11.35


I forlængelse af at de tiltag statsministeren præsenterede i aftes, er det besluttet at udsætte turneringsstart af alle rækker i amerikansk fodbold og flag Football til opstart i maj.

Når vi udarbejder de tilrettede turneringsplaner, vil vi vurdere række for række, hvordan vi bedst, under de givne omstændigheder, sammensætter en meningsfuld turnering for 2020.

Vi vil prioritere at flytte kampe frem for at aflyse, men det kan ikke afvises at der bliver aflysninger. Vi ved allerede nu, at der bliver umuligt at efterleve alle de krav klubberne sendte ind ved oprindelig tilmelding, og vi vil være nødt til at prioriterer i disse krav for at kunne sammensætte en turnering i alle rækker.

Det er en meget beklagelig situation, men det er en nødvendig handling, for at vi kan tage de behørige ansvar for til spillere, trænere og klubber, samt samfundet i almindelighed.

Det er et stort arbejdspres i øjeblikket grundet den meget usædvanlige situation, men vi forventer at kunne melde de nye planer ud i løbet af næste uge.

Vi melder information ud, så snart vi ved mere i en konstant skiftende tid. Imellemtiden ønsker vi at I passer på hinanden, og følger myndighedernes råd.

Camp i Holstebro
10. marts 2020, 08.21

I denne weekend har nogle spillere været i camp i Jylland og turen derover blev sponsoreret af ingen mindre end:

https://m.facebook.com/asbjornbiler/

Asbjørn biler lånte os den fedeste Renault Traffic og det var virkelig noget spillerne nød!

Rart at vide at tidligere spillere i regionen støtter de unge Warriors i at udvikle sig💪🏻🏈

Klubben skifter navn
17. marts 2020, 13.54


Til generalforsamlingen d. 25. februar, blev det vedtaget at klubben skifter navn fra "Holbæk Red Devils" til "Nordvestsjællands American Football Club" med holdnavn Warriors.
Logo er ikke færdig, men der arbejdes på det.

Red Devils score GULD
3. januar 2020, 12.25

Toms & DIF's guldpris vindes af Holbæk Red Devils

Rookieday 11. maj 2019
22. maj 2019, 10.47

Rookieday var en stor succes, der var ca. 30 spillere som prøvede kræfter med vores sport.

En stor tak skal lyde til de 2 låne trænere fra Søllerød.

Du kan downloade vores HC's interview hvor han var live i radioen P4

Tak til alle de frivillige som hjalp til med at gøre dagen til noget specielt